Co to jest audyt SEO i jak wpływa na pozycjonowanie strony internetowej?

Gdzie mogę rozpocząć audyt SEO?

Spójrzmy prawdzie w oczy, jest wiele sposobów na przeprowadzenie audytu SEO. Niezależnie od tego, czy zaczynasz swoją pierwszą firmę, czy prowadzisz małą lub średnią firmę, próbując zoptymalizować swoją witrynę pod kątem bezpłatnych wyników wyszukiwania, może być Ci trudno wiedzieć, od czego zacząć. 

Dla kogo przeznaczony jest audyt SEO?

Praktycznie każda firma dziś rozumie, że uwzględnienie pozycji serwisu w wyszukiwarce może pomóc w uzyskaniu znaczącej przewagi nad konkurencją. Jeśli masz wątpliwości, czy warto zwracać uwagę na widoczność w wynikach wyszukiwania, spróbuj szczerze odpowiedzieć na pytanie: „W jakie wyniki w wyszukiwarce klikasz najczęściej po wpisaniu hasła?” Prawdopodobnie nie są to pozycje na trzeciej lub czwartej stronie wyszukiwania. To, co przykuwa Twoją uwagę, prawdopodobnie znajdzie się w pierwszej dziesiątce pozycji na pierwszej stronie wyników.

Audyt SEO - definicja

Aby przygotować się do audytu, musisz najpierw zrozumieć, co to dokładnie jest. Audyt SEO to analiza serwisu, która ocenia widoczność poszczególnych elementów serwisu dla robotów Google (lub innych wyszukiwarek).

Jak wygląda audyt i na czym on polega? To jest lista błędów wraz ze wskazówkami, jak je naprawić. Dzięki temu będziesz dokładnie wiedział, co należy poprawić na stronie, aby osiągnąć jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Audyt może pomóc określić wygląd i sposób działania Twojej witryny oraz określić kroki, które należy podjąć, aby osiągnąć ten cel. To nieodłączny element działań SEO opartych na pozycjonowaniu i optymalizacji. Aby określić pozycję strony w rankingu wyszukiwarek (Google, Bing, Yahoo, Yandex itp.), Algorytm podanej wyszukiwarki musi ją ocenić. Uwzględnia bardzo dużą liczbę elementów, które znajdują się na stronie i są ważne dla optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Czasami analiza zawiera nawet ponad 200 elementów. Niektóre z nich są bezpośrednio związane z treścią serwisu (na stronie), np. B. Metatagi lub nagłówki. Są też czynniki, które znacząco wpływają na pozycjonowanie, ale nie możemy ich w pełni kontrolować. To jest każda czynność zewnętrzna. Są to na przykład linki z innych witryn internetowych lub komunikaty i wzmianki o naszej witrynie internetowej, np. B. w sieciach społecznościowych.

Co obejmuje kompleksowy audyt SEO?

Kompleksowy audyt serwisu obejmuje: stronę techniczną (widoczność dla robotów np.Google), konstrukcję (architektura informacji) oraz całą zawartość serwisu.

Przykład audytu strony internetowej obejmuje:
  • Sprawdzenie elementów na stronie pod kątem SEO,
  • Analiza do optymalizacji,
  • lista mocnych i słabych stron serwisu, które wymagają poprawy,
  • Wytyczne dotyczące poprawiania błędów i optymalizacji serwisu,
  • Identyfikacja potencjalnych obszarów, w których mogą pojawić się problemy później.
Jakie elementy są brane pod uwagę podczas przeprowadzania audytu? W większości przypadków egzamin z SEO jest dwuetapowy : z pozycjonowania na stronie i poza nią , których znaczenie wyjaśniono nieco dalej w tym artykule. Ale najpierw warto zrozumieć, co oznacza SEO.

Co to jest SEO

Zgodnie z definicją SEO oznacza (Search Engine Optimization), tj. H. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Jeśli chcesz, aby Twoja witryna zajmowała wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania, SEO pomoże Ci osiągnąć ten cel. Pozycjonowanie to proces optymalizacji treści online, tak aby dana wyszukiwarka pokazywała najlepsze wyniki dla wybranych słów kluczowych. W Dizajnersach traktujemy SEO jako integralną część marketingu internetowego. Dlatego nie tylko tworzymy strony, ale także skupiamy się na wyświetlaniu ich w wynikach wyszukiwania. Dlatego chętnie podzielimy się naszą wiedzą na temat korzyści płynących z pozycjonowania stron internetowych dla Twojej firmy. Zacznijmy od przewodnika SEO, wyjaśniając, jakie obszary obejmuje i czym różni się SEO od pozycjonowania.

SEO a pozycjonowanie - różnice

SEO i pozycjonowanie są często traktowane jako synonimy. Chociaż pojęcia te są powiązane, nie należy ich mylić, ponieważ istnieją pewne różnice. SEO odnosi się głównie do ulepszania treści na stronie i jest częścią procesu SEO. Za pomocą działań SEO możesz osiągnąć cel, jakim jest pozycjonowanie strony internetowej. Oprócz działań SEO często podejmujemy inne kroki w celu poprawy pozycji naszej witryny w wyszukiwarkach.
Aby pozycjonować swoją witrynę, należy przede wszystkim wziąć pod uwagę następujące kwestie:
  • odpowiednią optymalizację kodu HTML
  • Optymalizacja i tworzenie treści pod kątem SEO, czyli uwzględnienie odpowiednich słów kluczowych i rozmieszczenie odpowiednich nagłówków
  • Stworzenie przejrzystej i zrozumiałej struktury serwisu (podział treści na odpowiednie podstrony)
  • Stwórz działającą mobilną wersję strony internetowej
  • Otrzymuj linki (publikacja artykułów na portalach branżowych, współpraca z portalami)

Jaki obszar działalności obejmuje SEO?

Istnieje techniczne SEO, w którym, jak nazwa wskazuje, strona jest badana głównie z technicznego punktu widzenia. Jest to sfera niewidoczna dla użytkownika, ale niezwykle ważna dla Google, Bing i innych wyszukiwarek. Aby strona była widoczna dla robotów, musi być odpowiednio zindeksowana. To, jak robot „widzi” stronę, zależy od tego, czy jest ona rozpoznawalna dla wyszukiwarki i użytkowników.

Jakie elementy zawiera SEO on-page / on-site?

Pozycjonowanie na stronie to pozycjonowanie na stronie. Jak sama nazwa wskazuje, jest to analiza wszystkich elementów i procesów zachodzących na stronie, np. B. link wewnętrzny, struktura strony, metadane, tytuł, adresy URL, dostosowanie do wersji mobilnych itp. To są przykłady parametrów, które później wpływają na pozycję strony w rankingu Google. Optymalizacja na stronie ułatwia algorytmom pozytywną ocenę zawartości kodu Twojej witryny. To elementy, które możemy w pełni kontrolować i zmieniać. Być może dlatego po audycie to, co dzieje się na stronie, będzie pierwszym krokiem w tworzeniu planu optymalizacji. Optymalizacja on-site prowadzi do szybkiej poprawy widoczności serwisu w wyszukiwarce, częste przenoszenie serwisu na wyższe pozycje i znacznie łatwiejsze pozycjonowanie w przyszłości. Jeśli pominiemy testy i optymalizację SEO w tym obszarze, wszystkie nasze przyszłe działania będą miały po prostu dużo gorsze wyniki.
Główne obszary SEO na stronie to:
  • Poprawa dostępności witryny dla robotów indeksujących. Są to roboty Google, które skanują zawartość strony, a następnie wstawiają odpowiednie informacje do indeksu wyszukiwarki.
  • Odpowiednie zaplanowanie struktury podstron i rozmieszczenia linków wewnętrznych.
  • Publikuj wartościowe treści, tzw. Treści jakościowe, które edukują i informują odbiorców. Nie możesz zapomnieć o umieszczeniu w treści słów kluczowych, aby można je było łatwo znaleźć podczas wyszukiwania.
  • Testowanie jakości kodu strony (HTML, CSS, Javascript, ...), optymalizacja elementów poprawiających szybkość, wydajność i wygląd strony.
Aby zapewnić poprawność kodu, należy wyeliminować wszystkie błędy. Kod dezynfekujący oznacza, że strona nie będzie wyświetlać żadnych ostrzeżeń o błędach. Ważne jest również, aby Twoja strona internetowa nie zawierała niepotrzebnie wielu elementów, które nie są potrzebne w codziennym użytkowaniu. Dlatego, aby nie zakłócać działania serwisu, najlepiej ograniczyć liczbę bibliotek, wtyczek czy aplikacji.

Co to jest SEO poza stroną / poza witryną?

Są to działania, które wykraczają poza to, co dzieje się w witrynie, i dlatego trudniej je kontrolować. Pozycjonowanie poza witryną to każda czynność, która ma miejsce na portalach innych niż strona internetowa. Ma to jednak duży wpływ na pozycjonowanie naszej strony internetowej. Główne obszary to linki zewnętrzne, tj. H. Wszystkie linki kierujące do strony. Właśnie dlatego budowanie linków jest jednym z kluczowych obszarów SEO. Pamiętaj jednak, że powinny być wartościowe; H. Pochodzi z wiarygodnych witryn internetowych. Najlepiej, jeśli są one tematycznie powiązane z Twoją witryną. Działania te mają na celu zbudowanie silnej pozycji strony internetowej w społeczności w Twojej branży. Uzyskanie cennych opinii,

Jakie są korzyści z audytu SEO dla Twojej firmy?

Założenie audytu SEO polega na analizie parametrów technicznych serwisu, które mają wpływ na pozycjonowanie serwisu. Głównym celem jest posiadanie serwisu przyjaznego nie tylko robotom Google, ale przede wszystkim potencjalnym klientom odwiedzającym Twoją witrynę. Profesjonalny audyt SEO określa, co należy zrobić, aby Twoja witryna znalazła swoje miejsce w Internecie zgodnie z nowoczesnymi standardami widoczności. Audyt to właściwie pierwszy krok w optymalizacji serwisu, który pozwala zaplanować kolejne etapy prac nad stroną pod kątem SEO. Dzięki optymalizacji możesz w łatwy sposób wdrożyć strategię marketingową swojej firmy.

Wyższa widoczność serwisu w rankingach Google

Widoczność to suma odsłon wszystkich fraz, dla których się pozycjonuje. Osiągnięcie dobrej widoczności w wyszukiwarkach to jedno z głównych założeń działań SEO. Polegają na zwiększeniu liczby fraz kluczowych, dla których wyświetlana jest dana strona. Następnym krokiem jest jednak zwiększenie ruchu na Twojej stronie tzw. Fraz. ruch organiczny. Oznacza to, że dodajemy coraz więcej fraz na coraz wyższe pozycje, aż osiągniemy 10 najlepszych wyników wyszukiwania. Dzięki tym działaniom na Twojej stronie pojawia się coraz więcej potencjalnych klientów. W rezultacie sprzedaż i konwersja rosną, ponieważ większy ruch oznacza większe szanse, że potencjalny klient pozostanie na stronie dłużej i dokona zakupu.

Wzrost sprzedaży dzięki linkom wewnętrznym

Linki wewnętrzne to wszystkie linki w Twojej witrynie, które odsyłają do poszczególnych stron. Jest to ważna część procesu tworzenia słów kluczowych związanych z SEO. Odniesienie do określonych produktów, usług lub tematów przyspiesza ich indeksowanie. Przykładowo, jest często wykorzystywany w tzw. Cross-sellingu w sklepach e-commerce. Jest to sposób sugerowania dodatkowych zakupów innych oferowanych produktów. Zarówno Google, jak i użytkownicy postrzegają to jako naturalny sposób polecania. Pomoże Ci to generować sprzedaż i ulepszać wewnętrzne linki w Twojej witrynie.

Witryna jest szybka i łatwa w użyciu

Jak szybkość ładowania stron wpływa na pozycję strony w wyszukiwarkach? Jeśli strona ładuje się szybko, najlepiej w mniej niż 3 sekundy, oznacza to, że jest łatwa w obsłudze dla użytkowników, którzy chcą zostać dłużej lub nawet wrócić. Wpływa głównie na tzw. Konwersję strony. Spowolnienie strony nawet o 1 sekundę jest znaczące i może skutkować znacznym spadkiem sprzedaży. Jeśli strona ładuje się zbyt długo, użytkownik staje się niecierpliwy i opuszcza stronę. Prowadzi to do wzrostu współczynnika odrzuceń strony, czyli współczynnika odrzuceń. Wysoki współczynnik odrzuceń bardzo negatywnie wpływa na widoczność Twojej witryny w wyszukiwarce. Algorytm Google klasyfikuje takie strony jako nieatrakcyjne dla użytkowników i odrzuca je na listę rankingową. Szybkość ładowania Twojej witryny ma duży wpływ na konwersję. 

Komentarze

Prześlij komentarz